10 Haziran 2009 Çarşamba

40,39,38... ve nihayet


Sonunda kızım iyileşti ve artık yazabilirim. Cumartesi altınoluk'dan döndüğümüzden beri hasta nehir. Hem de çok hasta,çok ağır bir ishal ve 40 derece ateşle pazardan beri perişan oldu evladım. Kıvrandıran karın ağrısıda cabası. Pazar sabaha karşı acile gittik. Önce yüksek ateş ve hafif bi ishalle başladı.Boğazına bakıp boğazın temiz olduğunu görünce farklı bişeyler oduğunu anlayıp doktora gittik. Soğuk algınlığı ya da boğaz enfeksiyonu olmadığı belliydi. Netekim öylede oldu. Ertesi gün zaten çoook şiddetli bi ishal başladı. Gündüz tekrar nehiride kucağıma alıp hastaneye gittim. Orda yaşadıklarım tam bi faciaydı.Nehir'in kaka ve çiş tahlilini yaptırabilmek için saatlerce hastanede bekledim.Nehir sürekli kakasını kaçırdığı için çok mahçup ve ağlakdı. Sonra bi şekilde kaka örneği aldık ama çişi bi türlü temiz alamadık. Çünkü her idrar kabına kakada kaçırıyordu.Epey uğraştım anlıycanız. Bi yandan da sürekli nehir'i rahatlatmaya çalıştım, üzülme annecim normal hastasın ya ondan dedim. Sonuçları beklerken nehir sürekli hastane koltuklarında bacağıma yattı. Öyle halsiz ve bitkindi ki. Sonuçlar temiz çıktı ama kültür sonuçlarını yarın alıcaz. Doktor labratuar ortamında bulunmayan ve bakılamayan yüzlerce virüs olduğunu ve vücudun onu atmak için yüksek ateş ve cırcırla dışa vurduğunu söyledi. Antibiotik verebiliriz dedi,ben de kültür sonuçları çıkmadan vermek istemediğimi söyledim. Sonra doktor bu sefer evet,tabi aslında bencede vermeyelim dedi:P sinir şey! neyse ben 3 gündür kızımla ev de mücadele veriyorum. Hastaneye yatırıp serum ya da başka müdahele yapılmasına da gerek yoktu,çünkü tüm bu yaşadıklarına rağmen genel hali iyi görünüyordu. Güçlü bi bünyesi olduğu için şanslıyım maşallah.. 2 gece sevgili de ben de hiç uyumadık, en çok hitiyacı olan şey sıvı ve benim sevgim olduğunu düşünerek elini bi an bile bırakmadım. Karın ağrısından kıvrandığı için sürekli cenin pozisyonunda iki büklüm uyumaya çalıştı. Ateşi çok yükseldiği ve de ilaçla düşmediği zamanlar sürekli banyoda duş aldırdım. Çok ağladı,çok bağırdı bana hatta katılana kadar ağladı, Bi ara gece yarısı imdat diye bile bağırdı banyoda:) duyan duymayanda çocuğa bişi yapıyoruz sanıcak! Babasıda ben de gayet soğukkanlı ve ne yaptığını bilen bi şekilde uğraştık. Sevgili hiç ama hiç uyumadan işe gitti. Ertesi gün de biz hastaneden döndüğümüzde 4 de eve geldi ve bana yardım etti. Canım benim, saatlerce geçecek babacım diyerek başında bekledi. 2 gündür neredeyse bütün vaktimizi tuvallette geçirdik:( Tüm bunları yaşarken çok iştahsız olmasına rağmen nehir'e yedirebildiklerime ben bile şaştım. Gerçekten çok çabaladım ama o da bana yardım etti akıllı kızım benim. Gözleri süzüldü,ama kilo kaybetmesine izin vermedim. Her gün meyve suyu,şeftali,muz,muhallebi,yoğurt çorbası yedirdimde yedirdim. Çok güzel salatalık ve kiraz almıştık altınolukdan, her istediğinde yiyemiyeceğini anlatıp,onu bi şekilde başka şeylerle oyaladım. Ve sonunda dün ateşi düştü. İshali devam ediyor ama yinede bugün gayet iyi çok şükür! Tüm bunlar yaşanırken nehir geçen sene çok ateşlendiğinde yaşadığımız bi olay geldi aklıma ve ağladım. Onuda yazmak istiyorum, neden mi? kimseye rol yapamadığım ve yaşadığım kırgınlıkları içimde büyütmemek için!!
Geçen sene nehir boğazı kızarmış ve çok ateşlenmişti ki nehir gerçekten maşallah senede bir hasta ya olur ya olmaz. 3 yaşında 3 kere hasta olmamıştır bile maşallah!! neyse geçen sene de böyle 40 derece ateşle bi rahatsızlık yaşadık. Ve ben nehir'in o hastalığında sevdiğim birileri tarafından çok kırıldım ve haksızlığa uğradım. Tabi benimde hatalarım olabilir, ben dosdoğruyum demiyorum ama çocuğum daha küçük ve bu kadar hastayken tamamen annelik içgdüsüyle ve üzüntüyle korumacı davranmış olabilirim. Bunun için suçlanmalı ya da yargılanmalımıyım bilmiyorum?!!? Nehir ateşi 40'ı geçtiğinde kendinden geçer gibi oldu ve ben de tamamen sevgi ve üzüntüyle ona sarılmak,yanında olduğumu hissetirmek istedim. Ama nedense bu çocuğumu bizim için çok değerli olan kişiler tarafından, elinden çekip almak olarak yorumlandı. Şimdi bunu neden yazıyorum biliyomusun? aslında öyle olmadığını bilin diye! Ben rol yapamam ve politik davranamam beni tanıdınız artık. Sizlere gülümsüyorsam ve sizinle vakit geçirmek istiyorsam gerçekten öyle olduğu içindir. Mecbur hissettiğim için değil. Sizler bizim hayatımızda çok önemlisiniz. Nehir doğduktan sonra bazı yanlış anlamalar ve yanlış yorumlamalar oldu. Tarafımdan ve de tarafınızdan ama hepsi geçti gitti. Ben unuttum öyle de olması gerekiyordu çünkü hiç bir zaman bazı şeylerin kötü niyetle yapıldığını düşünmek istemedim.Beni sevmediğinizi hiç düşünmek istemedim. Eminim siz de öyle olmadığını biliyorsunuzdur. Şimdi durup dururken nerden çıktı bu demeyin ne olur, sen bunları okuyunca üzülesin diyede yazmadım. Sadece o olaydan sonra ilk kez nehir böyle hastalanınca bütün yaşadıklarımız yeniden gözümün önüne geldi ve sadece keşke böyle olmasaydı dedim kendi kendime. Ama hayatımız da keşkeler yerine sadece "bi daha ki sefere" ler olsun umarım.
Şimdi nehir iyi ve sizleride herşeyden çok seviyor önemli olanda bu.. Bu yazıdan olumsuz hiç birşey çıkarmassınız umarım çünkü ben çok iyi niyetlerle yazdım. En kısa zaman da yeniden beraber daha uzun vakit geçirebilmek dileğiyle.. iyi ki varsınız..
Bu arada blogcu arkadaşlarım özel bi konuyla ara verdiğim yazımın en nihayeti şöyle nehir şimdi gayet iyi.. hepinizi öpüyor:)

35 yorum:

Zeugma dedi ki...

Çok geçmiş olsun..
Çocuklar hastayken hayat ne kadar anlamsız..
İyileştiğine çok sevindim..
Benim yerime öpün tatlı kızınızı ..
Sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

geçmiş olsunnn...

allah hastalıkları kızınızdan uzak tutsun..

sevgiyle kalın..

Nazpek dedi ki...

çok geçmiş olsun.

icimdeki yolculuk dedi ki...

geçmiş olsun ah canım ya kıyamam hava değişimi mi çarptı ki?? acaba
hastayken birde banyo işkencesi olarak görüyorlar ya katıla katıla aglamalrı beni çok üzüyo:(

herşeyden azıcık dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

çok şaşırdım.çok geçmıs olsun canım.neler yasamıssınız.kucucuk yuregıyle neler cekmıs nehırcık.kendınıze cok ıyı bakın...kem gozlerınden korusun Allah sızı...sevgılerımle.

Adsız dedi ki...

çok çok çok geçmiş olsun:( şimdi iyi olmasına çok sevindim.

nora dedi ki...

Ay kıyamam fıstığa ben, çok geçmiş olsun canım.. ciddi bir şey olmadığına çok sevindim...

Maşallah diyorum , ne güzel savaşcı bızdık, sağlam bünyeli olması da cidden büyük şans...

Tekrar geçmiş olsn...

Unknown dedi ki...

benim için de onu öp annesi :)
Çok geçmiş olsun beter dertlerden korusun Allah ...

bir demet feslegen dedi ki...

Canım, çok geçmiş olsun.. Sen çok duyarlı bir annesin, yazdıklarından belli zaten..
Onlar iyiyse biz de iyiyiz değil mi..
Minnoşu öperim..
sevgiler..

İDEA dedi ki...

Geçmiş olsun MELTEM.

havvanur dedi ki...

ay çocuklar hasta olana kadar biz olsak demi çok kötü olyo onlar ya allah dermansız dertlerden korusun çok korkarım ateş ve ishalden ne zor anne olmak yaff acil şifalar çocuk nazarda olmuş olabilir kıs maşalhh çok şeker ve şirin acık oku nehircigime

Anne İş'te dedi ki...

Çok geçmiş olsun Sevgili MELTEM.

eMİNİM ÇOK YIPRATICI BİR SÜREÇ OLMUŞTUR AMA İYİ NETİCELENMİŞ OLMASI,BİR GÜLÜŞÜ YETMİŞTİR:))

SEVGİLER,SELAMLAR...

Sibelbek dedi ki...

Canım çok geçmiş olsun. Neyseki atlatmışsınız.
Öpüyorum ikinizi de. iyi bakın birbirinize.

SMİLENA dedi ki...

canım çok çok geçmiş olsun.bizde geçen sene buna benzer bişey yaşaık ama sizin kadar şanslı değildik.bizim tahlillerde dizenteriye raslandı.daha sonra karaciğerinde toksin birikimi oldu.tam bir hafta hastanede serum elimizden çıkmadan yaşadık.seni çok iyi anlıyorum.
şimdi daha iyi olduğunuza çok çok sevindim.bir iki güne iyice toparlar.diğer olaya gelince bende buna benzer bişey yaşadım.
tamamen annelik içgüdülerimle hareket etmiştim ama yalnış anlaşılmıştım.
çocuklarımızı koruma adına bazen bu tür olaylar yaşanıyor maalesef.

sizi çok öpüyorum.kendinize çok iyi bakın

Adsız dedi ki...

COCUK BÖYLE BÖYLE BÜYÜTÜLÜYOMUS.. ANNE OLMAZ ZORMUS.. BEN ELİN YALANCISIYIM. YAVRUM ÖYLE YATARKEN PEK ÜZÜLDÜM.

meltem dedi ki...

sevgi dolu mesajlarınız için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim
iyi ki varsınız

zuzuların annesi dedi ki...

Meltem çok geçmiş olsun güzel kızına...Allah bir daha yaşatmasın.

herşeyden azıcık dedi ki...

İstanbul'un pis havasından sonra Altınoluk'un temiz havası çarpmış olabilir ya da denize ya da havuza girmişse mikrop kapmıştır ama ben Edremit Devlet Hastahanesindeki hiçbir doktora güvenmem babamdan ötürü olmadığı halde kalp hastası dediler pisi pisine öldürdüler babamı:((Nehirime çok geçmiş olsun seni ve onu çok öpüyorum benim yerimede gezin:))

Ayca Karaoglan dedi ki...

Kuzum benim, kıyamam... Şimdi iyi olmasına çok sevindim. Kimbilir ne kadar acı çekti annesi ateşten, ondan bağırmıştır. Koskoca kadın oldum. Ben bile hasta olduğumda inan annemi arıyorum hep yanımda. Yanımda olsa sabaha kadar yanımda oturur, elimi tutar biliyorum... Siz anneler ne güzelsiniz :) Öpüyorum ikinizi de.

lori dedi ki...

vll$$ be guzelim... bu kadar olduunu tahayyul edememistim.
cidden cok gecmis olsun Meltem.
sonuclari alinca yazarsin artik.
bu arada dilimi isirip masallah diyorum ve cok sanslisin ki Nehir'in bunyesi cok kuvvetli demekki hastalanmiyo kolay kolay. biliyo musun ben de oyleymisim.
2,5kilo dogmusum ben, minnaciktim zaten hep. ama bunyem cok kuvvetliymis. annem hic hasta olduunu gormedim der. (aman bana da masallah bu arada :P)

parka dedi ki...

Çok geçmiş olsun arkadaşım.

şahika dedi ki...

Allah'tan Nehirciğim için sıhhat diliyorum.

Kendi küçüklüğüm aklıma geldi, annem, babam.. hastanede büyümüşüm diyebilirim:), sizi çok iyi anlıyorum yani, neyse ki Nehir güçlü, sağlıklı, daha iyi olacak inşaAllah, dua edeceğim onun için..

Sevgiler..

BlahBlah dedi ki...

canım yaaa. çok geçmiş olsun. nasıl da kuzu kuzu yatmış, elleri karnında.

TATESAL dedi ki...

ÇOK GEÇMİŞ OLSUN!!!!UMARIM HEMEN İYİLEŞİR GÜZEL PRENSES!!!

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Çok geçmiş olsun. Allah bir daha böyle hastalık vermesin...

Sinem dedi ki...

Cok gecmis olsun, biz de 1 günlük ates yasadik birkac gün önce. Yaz hastaliklari carpmaya basladi cocuklari teker teker. Sizin bu sefer biraz agir olmus ama cok sükür iyilesmis Nehircik.

denizanasi dedi ki...

çok geçmiş olsun. ne mutlu ona ki güçlü bir bünyesi varmış.

kubra zeynep kara dedi ki...

çok geçmiş olsun.sıvı kaybına engel olduğunuz sürece inşallah çabık toparlanır minik meleğimiz.
anneler yavruları için tehlikeli durumlarda ikinci şahısları göremez bile.
kimse kırılıp alınmasın bu durumda.

benimkuzum dedi ki...

çok geçmiş olsun sevgiler

ELİF dedi ki...

Canım çok geçmiş olsun...
Fıstığımı öp benim için tombul yanaklarından....

Primarima dedi ki...

Meltem çok ama çok geçmiş olsun çok uzuldum ben ateş oldumu delı oluyorum en hassas oldugum şey cocuklarda ateş oturup aglarım üstelik:(
Bir anda rota virüsümü dedim ama allah korusun çok sükür değilmiş.Bir an önce iyileşsin inşallah!

gulnihal kalfa dedi ki...

:(( ooo çok üzüldüm. Nazara mı geldi nehircik ne. neyse ki halletmişiniz. Maşallah meltemim çok bilinçli bir anneymişin sende. Tekrardan geçmiş olsun, daha kötüler uğramasın inşallah.

Adsız dedi ki...

canım ya sendemi hasta oldun meleğim benim:(geçmiş olsun:(

Belkıs dedi ki...

Oyy kuzum hasta olmuşş, bu şapşirik teyzoşun da yeni haberi olmuş neyseki geçmiş kötü günler çooook geçmiş olsun ısır benim yerime onu emi güzel annecik öpmek kesmiyo beni bu güzellikleri :)