22 Kasım 2009 Pazar

KADIN GİTTİĞİNDE................

Bekir Coşkun

Kadınlar gittiğinde...

"Kadınlar bir gün çekip gittiklerinde, peşlerinde 'yetim-öksüz' kalan çok olur.

Mutfaktaki dolap, perdeler, kavanozun içindeki eski düğmeler, özenle saklanmış küçülmüş giysiler, dolap diplerindeki kurdeleler...

Çekmecenin dibinde artık kimsesizdir eski tarak.

Sabah karanlığında mutfaktan gelen tıkırtılar susar, yetim kalmıştır tabaklar.

Bir kadın gittiğinde hep suyu unutulur saksıların.

Sık sık boynunu büker 'sarıkız'.

Teki kalmış o eski bardağın anlamını bilen olmaz, değerini kimse anlayamaz krom hac tasının.

Balkon artık sessizdir.

Koridor kimsesiz.

(.......)

Bir kadın gittiğinde...

Bir kadın gittiğinde ne çok kişi gider aslında; bir ağır işçi, bir temizlikçi, bir bakıcı, bir bahçıvan, bir muhasebeci...

Bir anne gider...

Bir dost...

Bir arkadaş...

Bir sevgili...

Ne çok kişi yok olur aslında, bir kadın gittiğinde..."


Hep böyle olur; bir kadın gittiğinde; övgüler, uyarılar, yakınmalar, dualar yetim kalır.

Kapı eşiğindeki 'Dikkat et...'ler duyulmaz, annesi gitmiştir 'geç kalma...'nın.

Kadınlar, arkalarında büyük boşluklar bırakarak giderler.

Bir kadın gittiğinde pek çok kişi gitmiştir aslında. Ve bir kadın gittiğinde pek çok 'yetim' bırakmıştır arkasında..."

22 yorum:

Mlke_Btkn dedi ki...

:(
Hiç gitmesek keşke...

Syhn dedi ki...

bu yazıya katılmayacak insan bulmak zor!

Başak dedi ki...

Bu yazıyı daha önce de okumuş ve çok sevmiştim.paylaştığın için teşekkürler:)

mutfakcini dedi ki...

Bekir Coşkunun bu yazısını ilk okuduğumda ağlamıştım Meltemcim..Şimdi yine gözlerim doldu..Ne kadar doğru dimi.Evin direği kadın.Hele ki anneyse o kadın.Canım,teşekkürler paylaştığın için.Not alıcam bu yazıyı..Sevgiler..

Adsız dedi ki...

bunun bılıncindemıdır acaba kalanlar canım.

papatya dedi ki...

Ne kadar dogru hepsi.

MAYRI dedi ki...

(*:*)
' '
' '

çok doğru....

<:)

Adsız dedi ki...

daha önce okuduğumda da çok etkilenmiştim şimdide
kadın bambaşka bir anla katıyor hayata...

Adsız dedi ki...

daha önce okuduğumda da çok etkilenmiştim şimdide
kadın bambaşka bir anla katıyor hayata...

kkkk dedi ki...

ne kadar guzel bir yaziymis bu ve ne kadar da dogru :)

herşeyden azıcık dedi ki...

Adamda iyi biliyormuş demekki başına çok gelmiş.Ben daha önce okumamıştım ama doğru tespitler şimdi benim cankuş tabak çanak sesi kesilmesin diyemi göndermiyor bayramda anamın yanına beni ? :))

nehircce dedi ki...

Offff :( hayattayken bilseler ya kıymetimizi..sağol paylaştığın için canım çok içli bir yazı.

beenmaya dedi ki...

vay be çok güzel...

ceydabural dedi ki...

çok güzel bir yazı
iyi ki yazdın ve paylaştın

Nazpek dedi ki...

çok güzel vede çok doğru

Belkıs dedi ki...

süperdiii

Tibetin annesi dedi ki...

Şu yazdıkları kadar kıymetini bilseler kadınların keşke... Laftan çok eylem lazım kadınlara bence!

Unknown dedi ki...

Muhteşem... ben ilk defa okuyorum, tesadüfen baktım blogunuza, gözlerim doldu okurken. paylaştığınız için binlerce teşekkürler.
sevgiler, vildan

Ceyda Türkgeldi dedi ki...

Hiçbir kadın evini,yuvasını bırakmak istemez ama işte dört duvar bilinemiyor bazen ve gitmek zorunda kalıyorlar.
Keşke kimse gitmese.Erkeklerin okuması gereken bir yazı

Işıl dedi ki...

mutlu bayramlar

Seda dedi ki...

Cok begendim ...

İlk... dedi ki...

bir yazı daha vardı buna benzer babilin asma bahçeleri gibidir kadın diyordu orda...kadın hayat verir hayatına anlam katar erkeğin diyordu sanırım...çok güzel bir yazıydı canım, çok doğru ne diyelim keşke kıymet bilseler bunun farkında olsalar değil mi :(
kadın olmak ne zor şu hayatta... :(